Stichting Zorgzaken voldoet aan de eisen gesteld in de Kwaliteitsmanagementsysteem normen:
HKZ Norm Verpleeghuizen & Verzorgingshuizen en Thuiszorgorganisatie: 2015
HKZ Algemeen Organisatiedeel versie 2015+ A1:2019
Hiermee voldoet de instelling eveneens aan de eisen gesteld in de norm
ISO 9001: 2015
Als u een klacht heeft of niet tevreden bent, vinden wij het fijn als u ons dat laat weten. Dan kunnen wij ervoor zorgen dat het in de toekomst beter gaat. Misschien is er sprake van een misverstand en bent u geholpen met een duidelijke uitleg. Wij kunnen uw vragen beantwoorden of kunnen samen op zoek gaan naar een oplossing. Blijf dus niet alleen met uw klacht rondlopen, maar ga met ons in gesprek. Zo verbeteren we de zorg, niet alleen voor uzelf, maar ook voor anderen.
2.1 Uitsluitingscriteria
Stichting Zorgzaken kiest er bewust voor om geen zorg te bieden aan cliënten:
- Met een behoefte aan (zeer) intensieve persoonlijke begeleiding welke verder reikt dan de aanwezige reguliere begeleiding;
- Die de hulp van Stichting Zorgzaken niet accepteren;
- Die andere cliënten of medewerkers discrimineren;
- Met ernstige onrust en bewegingsdrang, decorumverlies, verbale en non verbale agressie. Gedrag dat niet te beïnvloeden is door frequent positieve aandacht;
- Waarbij zeer complexe verpleegtechnische handelingen uitgevoerd moeten worden welke wij niet kunnen leveren;
- Met agressie problemen of seksueel ongewenst gedragingen die onveilig zijn voor de medewerkers;
- Waar maatregelen conform de Wet Zorg en Dwang noodzakelijk zijn.
Privacy speelt een belangrijke rol in de relatie tussen de cliënten en de zorgorganisatie en staat daarmee hoog op de bestuurlijke agenda. Zorgorganisaties zijn verplicht om zorgvuldig en veilig vertrouwelijk om te gaan met het verzamelen, bewaren en beheren van persoonsgegevens van cliënten.