Missie

Stichting Zorgzaken verleent onder meer zorg aan huis en in woon-/ zorgvoorzieingen. Dit omvat het verplegen, verzorgen, assisteren en begeleiden van zorgbehoevenden, die tijdelijk dan wel blijvend niet in staat zijn voor zichzelf te zorgen en of niet in staat zijn de regie te voeren over hun eigen leven.

Stichting Zorgzaken is gericht op de ouderenzorg en richt zich met name op thuiszorg, eerstelijnszorg en kleinschalig wonen. De organisatie streeft naar maatwerk en levert haar diensten, voor zover mogelijk, op basis van de behoeften en wensen van de zorgbehoevende. De organisatie biedt haar zorg- en dienstverlening aan in de eigen omgeving van de zorgbehoevende of in één van de zorglocaties. De zorg wordt zowel intra- als extramuraal geleverd. De dienstverlening wordt afhankelijk van het type zorg 24 uur per dag 7 dagen in de week geleverd. Het verlenen van de zorg gebeurt in regio Amsterdam en omstreken.

De thuiszorg heeft een essentiële rol in het vroegtijdig signaleren van de noodzakelijke zorg. Deze zorg aan zorgbehoevenden wordt met verschillende disciplines ingezet zoals gewenst en noodzakelijk. De wijkverpleging is erop gericht om de cliënten zo lang mogelijk zelfstandig in eigen omgeving te laten verblijven. Binnen de eerstelijnszorg en het kleinschalig wonen is het streven om een zo aangenaam mogelijk verblijf te bieden. Dit gebeurt zoveel mogelijk volgens de eigen standaarden, zodat de zorgbehoevenden nauwelijks verschil merken met hun oude woonomgeving.

Visie

Bij Stichting Zorgzaken staat de zorgbehoevende centraal. Wij vinden het belangrijk om een “gezondheidswereld” te realiseren waarin alle facetten en disciplines van de zorg samenkomen. Er wordt integrale zorg geboden door een persoonlijk en herkenbaar team.

Wij willen een zo breed mogelijk dienstenpakket aanbieden en samenwerken met partijen die dicht bij de cliënten staan, zoals familie of vrienden, mantelzorgers, huisartsen en welzijnsorganisaties. Zo kunnen wij de zorgbehoefte van het begin tot het einde inventariseren en realiseren. Stichting Zorgzaken wil zich profileren als betrouwbare en herkenbare zorgaanbieder, met een breed dienstenpakket, die kwalitatieve en betrokken zorg levert van hoge kwaliteit.

Belangrijke uitgangspunten hierbij zijn:

• herkenbare wijkverpleegkundige team(s);
  • het aanbieden van de juiste zorg op de juiste plek;
  • het aanbieden van een integraal zorgpakket;
  • het behoud van eigenheid en autonomie;
  • het behoud van kwaliteit van leven;
  • het behoud van een vertrouwde omgeving;

Wij willen onze missie en visie bereiken met behulp van onze medewerkers. Onze medewerkers zijn echte professionals, bevlogen, goed gekwalificeerd en ervaren. Zij zijn optimaal betrokken en inhoudelijk deskundig. Continuïteit van zorg, inzet en flexibiliteit staan voorop. Door scholing en bijscholing kunnen onze medewerkers zorg van de hoogst haalbare kwaliteit leveren.